Ще один важливий принцип розкриває нам Святе Письмо, яке стосується розуміння війни. Цей принцип полягає в тому, що союз із злими людьми і правителями приносить страждання і поразку. Цей факт вдало ілюструють декілька прикладів з Біблії.
Аса, цар юдейський, який чинив угодне в очах Господніх, про що говорить Святе Письмо: «І робив Аса добре й угодне в очах Господа Бога свого: і відкинув він жертовники богів чужих і висоти, і розбив статуї, і вирубав посвячені дерева; і повелів юдеям шукати Господа Бога батьків своїх, і виконувати закон [Його] і заповіді; і скасував він у всіх містах Іудиних висоти і статуї сонця. І спокійним було при ньому царство» (2Хр. 14:2-5). Завдяки такому стилю правління Господь дарував блискучу перемогу над ефіоплянами, однак цар Аса згрішив лише в одному Він узяв скарби з храму Божого і підкупив ними сирійського царя Венадада з Дамаску, щоб він розірвав свій союз із ізраїльським царем і став союзником Аси. Сирійський цар взяв скарби і зробив більше, ніж вимагалося від нього, а саме: він не тільки знищив союз із ізраїльським царем, але раптово напав на нього та захопив кілька міст. Все це не принесло Асі ніякої користі. Скарби, взяті з храму, були витрачені надаремно. Тоді прийшов до Аси пророк Ананій і став докоряти йому такими словами: «Оскільки ти понадіявся на царя Сирійського і не уповав на Господа Бога твого, тому і врятувалося військо царя Сирійського від руки твоєї. Чи не були ефіопляни і лівіяни з силою більшою і з колісницями і вершниками дуже численними? Але оскільки ти уповав на Господа, то Він віддав їх у руки твої» . Докоривши так царя Асу, пророк додав ще такі значні слова: «Очі Господа оглядають усю землю, щоб підтримувати тих, чиє серце цілком віддане Йому». І потім передбачив цареві: «Нерозважливо ти зробив тепер. За те віднині будуть у тебе війни…».
Інший приклад: юдейський цар Охозія робив неугодне перед Господніми очима, головним чином, з вини своєї недоброї матері Гофолії. Серед іншого зла, зробленого ним, було ще й укладання союзу з безбожним і беззаконним Іорамом, сином Ахава. Вони виступили проти Азаїла, сирійського царя, для завоювання Рамофа галаадського. Союзники програли війну, Іорам був тяжко поранений і перенесений до своєї столиці Ізреель. Охозія, повертаючись із походу, вирішив відвідати в Ізреелі пораненого союзника. «І від Бога було це на загибель Охозії, що він прийшов до Іорама». Якраз у ці дні проти Іорама повстав воєвода Іиуй і вбив його, а сам зацарював на його місці, Охозія втік і ховався в Самарії. Але його впіймали, і привели до Іиуя і вбили. Всі ці приклади ясно показують, наскільки залежить результат війни від духовно-морального стану союзників.
З наведених прикладів випливають ясні висновки, що:
- беззаконний і поганий народ накликає лихо і на себе, і на своїх добрих союзників;
- на війні з народами відбувається те саме, що і з окремими людьми в мирний час. Тобто, спільність зі злим приносить усім спільникам велику поразку і страшні біди;
- праведний Бог завжди і скрізь є найвірнішим Союзником тих, що йдуть за Ним і моляться Йому;
- ніяка військова сила, на яку покладаються безбожні і жадібні кривдники, не зможе допомогти беззаконним народам.
Зміст